[Interview] Lauren van der Heijden (Persgroep) over The Pitch

[Interview] Lauren van der Heijden (Persgroep) over The Pitch
  • Media
  • 6 okt 2017 @ 06:15
  • Link
  • Katja Brokke
    Katja Brokke

    redacteur
    Nederlands MediaNetwerk
  • NieuwsmediaPitches

De Persgroep heeft een pitch uitstaan voor adverteerders. Wie de beste campagne instuurt, wint 300.000 euro aan campagnebudget. We spreken met een van de juryleden: Lauren van der Heijden, directeur corporate sales van De Persgroep.

Hallo Lauren. Wat houdt The Pitch precies in?

Wij zetten de mediawereld op z’n kop. We dagen de markt uit om hun creatieve en onderscheidende campagne aan ons te pitchen. Dé kans voor mediabureaus en adverteerders om hun ultieme campagne kosteloos te plaatsen bij alle middelen en merken van de Persgroep. Als zij winnen, verdienen zij 300.000 euro campagnebudget in onze media om de winnende campagne te publiceren. Dat leek ons nou een leuke twist in de relatie met onze adverteerders en bureaus. Meestal pitchen wij zelf natuurlijk, maar nu draaien we dat om. Een kans om een ideetje op een bierviltje verder uit te werken, te pitchen en straks geplaatst te zien. Dat zal iedereen aanspreken.

Wie mogen er meedoen?

Iedereen die overtuigd genoeg is dat zij deze pitch kunnen winnen. Creatievelingen, strategen, marketeers, ze maken allemaal kans zolang ze maar een fantastische campagne pitchen.

Wat moeten geïnteresseerden doen om mee te dingen?

Deelnemers moeten hun idee pitchen op de manier die hen het beste lijkt. Dat kan via Powerpoint, filmpje, tekst of visual, zolang er in de inzending het communicatieprobleem en de creatieve oplossing vermeld worden. We laten ons graag verbluffen door de creativiteit van de pitch zelf, maar we beoordelen de concepten op hoe goed ze de vertaling van onze formule voor aandacht hebben omarmd.

Dat is:
- Een concept welke goed werkt in combinatie met dynamieken van onze Persgroep nieuwsmedia = Aandacht en Bereik
- Een onderscheidend concept/creatief idee (orgineel, kunstzinnig, slim) = Creatie
- Passend bij onze doelgroepen = Dichterbij
- Waarbij de combinatie van alle elementen zorgt voor een maximale impact voor het merk = Effect

De pitches moeten uiterlijk donerdag 12 oktober bij ons binnen zijn op thepitch@persgroep.nl. Op woensdag 18 oktober horen deelnemers of hun pitch doorgaat naar de finale die bestaat uit 3 live pitches voor de jury.

Kun je de jury aan ons voorstellen?

De jury bestaat uit echte mediamensen en experts. Erik Roddenhof, CEO van de Persgroep, is voorzitter en was voorheen directeur lezersmarketing. Harry de Haas, Marketing Director, heeft dagelijks de verantwoordelijkheid om zijn eigen marketingcampagnes effectief te maken en lezers voor zich te winnen. Willem-Albert Bol, Creative Director, helpt adverteerders om een communicatieprobleem op te lossen en hun verhaal zo passend mogelijk te brengen. En Dinesh Sonak van ADCN is een autoriteit op het gebied van creativiteit en advertising. En ikzelf uiteraard.

Wat is de aanleiding geweest voor The Pitch en what's in it for you?

We zien dat campagnes steeds meer conceptmatig worden, maar omwille van de kosten worden daar toch ook weer concessies gedaan. Adverteerders kunnen nog meer effect behalen met hun campagne. Anders gezegd, ze laten kansen liggen. Ons belang is tweeledig; we willen dat onze lezers mooie campagnes onder ogen krijgen, passend bij hun interesses, en we willen het rendement voor de adverteerder zo groot mogelijk maken. Als onderdeel van The Pitch, kunnen de nét niet winnende campagnes dan ook rekenen op goede feedback over hoe zij deze nóg effectiever kunnen maken, kennis die wij ook halen uit diverse onderzoeken (onder meer AIM en Het Kenniscentrum voor Aandacht).

Zijn er al veel aanmeldingen?

Het druppelt binnen, maar, zoals zo vaak, werken veel mensen naar de deadline toe. Ik roep het dus ook nog maar even.. 12 oktober sluit de inzending!

Katja Brokke

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken